left click Ghinea

mai ales despre jocuri

>>>Warner Bros patentează o mecanică de joc

Sistemul Nemesis din jocul Middle Earth: Shadow of Mordor este un sistem prin care o structură de inamici organizați ierarhic este în relație cu tine, progresiv, de-a lungul întregului joc. Pe scurt și foarte general, cam asta ar fi totul. Și se pare că patentul aprobat celor de la Warner Bros este formulat la rîndul lui în termeni de acest fel, adică mult prea generici și prea largi, ce lasă un ditamai spațiul de manevră unei echipe de avocați bine plătiți cu care un gigant corporatist ar putea ține în șah generații întregi de producători mai mici sau mai mari, eventual indie.

Să patentezi mecanici de joc similare cu gaura din macaroană, ori cu apa rece de spălat sticle goale și murdare, este o atrocitate la adresa creativității și libertății. Un astfel de pietroi, odată pornit la vale, amenință cu angrenarea pe drum a altor bolovani de corporație, care, înmulțindu-se, pot transforma dreptul fundamental de a crea într-un lux pe care prea puțini și-l vor permite într-o zi. Se poate să ajungem să emitem idei numai cu voie de la eventualul posesor al patentului în care este descrisă, în mare, tehnica folosirii corzilor vocale, ori a creionului și foii de hîrtie.

Da, știu, poate părea o glumă bună acum. Dar mîine s-ar putea să nu mai fie.

>>>Gratuit pe Steam – Syberia: The World Before Prologue

În ceea ce pare să fie începutul unei campanii de promovare a următorului titlu din seria Syberia, Microids au anunțat lansarea unui Prolog al acestuia ce poate fi jucat gratuit pe Steam. Trailer-ul este impresionant, părînd a trimite către multe surprize și noutăți. Cîteva lucruri, însă, au rămas la fel. Muzica este tot a lui Inon Zur, ceea ce nu poate decît să mă bucure. Iar arta vizuală a lui Benoit Sokal este aceeași care ne-a uimit și încîntat în Syberia, pînă acum.
Here’s to hope.

>>>Microsoft cumpără Bethesda și ZeniMax

După cum tocmai o anunță Eurogamer, Microsoft cumpără ZeniMax Media și, implicit, Bethesda, pentru 7,5 miliarde de dolari.
Cred că nu mai este nevoie să înșir francizele deținute de Bethesda care ajung, astfel, în posesia Microsoft. Tot ce pot spune este că, pe undeva, este mult mai bine așa, decît dacă Bethesda ajungea în ograda Sony – cel puțin pentru jucătorii de PC. În rest, este foarte greu de făcut profeții pe marginea acestei achiziții, care pare, fără niciun dubiu, cea mai importantă din industria jocurilor, cel puțin în mileniul actual. Deci, întîi Nvidia cumpără ARM, apoi aflăm că Microsoft pune mîna pe ZeniMax, nici nu știu la ce să mă mai aștept de la 2020, dar mai bine nici nu încerc să aflu. It is scarry.

>>>Sid Meier își publică memoriile

Vă recomand un articol despre volumul de memorii pe care Sid Meier, creatorul seriei Civilization, îl va lansa pe data de 8 septembrie. Foarte interesante sînt fragmentele din această carte pe care le veți găsi în interiorul articolului.

Am găsit și un distribuitor local al acestui volum. Enjoy!

>>>Vom avea sequel la Gibbous: A Cthulhu Adventure!

În data de 25 august, pe pagina de Kickstarter a jocului Gibbous: A Cthulhu Adventure apărea o postare de interes, aparent, numai pentru contributorii campaniei inițiale de kickstarter a titlului cu pricina – ceva legat de recompensele fizice, obiecte precum brățările, statuetele și cuferele, toate ornamentate cu gust și pricepere (yup, sînt invidios că nu am contribuit la vremea potrivită). Dar nu asta mi-a atras atenția cel mai tare, ci o secțiune din postare aflată spre sfîrșitul acesteia, intitulată simplu: „new game!”. Măi, ce modești sînt mureșenii ăștia de la Stuck In Attic, zic de un joc nou așa, parcă într-o doară, la fund de căpiță de text, anunțînd ceva ce eu, fan convins al Gibbous: A Cthulhu Adventure, așteptam ca pe A Doua Venire – un posibil sequel al acestui formidabil tur de forță românesc al genului adventure.

Momentan nu ni se spune cum se va numi următorul joc, ci doar numele său de cod: Project Greenhorn. Acesta se va petrece tot în universul Gibbous, în Transilvania „și dincolo de ea”, după evenimentele din primul joc, avînd parte de revenirea unora dintre personajele deja cunoscute. Arta, muzica și animațiile își vor păstra caracterul din Gibbous, dar din toate acestea poate fi împărtășită numai o piesă de concept art creată de Cami:

Le doresc mult, mult succes și aștept cu sufletul la gură vești noi despre următorul joc al celor de la Stuck In Attic, pe care să vi le transmit și vouă!