left click Ghinea

mai ales despre jocuri

>>>Shadow Man remaster în curînd

Poate vă mai aduceți aminte de extraordinarul action platformer Shadow Man, pe care Level l-a oferit ca joc gratuit alături de revistă, și pentru care nu am avut decît cuvinte de laudă în articolul ce a însoțit respectivul număr al revistei noastre. Ei bine, Nightdive Studios vor lansa pe 15 aprilie o versiune remasterizată a acestui titlu memorabil. Ni se promit îmbunătățiri sub toate aspectele – inclusiv fizică, AI și gameplay – pe lîngă deja clasicele upgrade-uri de grafică și remaster-ul de muzică și efecte sonore.
Jocul va fi disponibil întîi pentru PC (minune!), și va putea fi găsit pe Steam, GOG și Epic Store, urmînd ca mai tîrziu să apară și versiuni de consolă, pentru Nintendo Switch, Xbox One și PS4.
Poate că unii dintre voi știți cît de mult ne-a plăcut Shadow Man nouă, celor de la Level. Așa că veți înțelege foarte bine micul mesaj prin care prietenul și colegul Ciolan anunța pe Facebook această tulburătoare știre, citez:
„Do. Not. Fuck. This. Up”.

May The Voodoo Warrior help us!

P.S. Să știți că vechiul articol din Level către care am dat link mai sus merită citit fie și numai pentru ultima sa frază. Io am ajuns atît de rău încît m-am rîs la propriile mele glume…

>>>Warner Bros patentează o mecanică de joc

Sistemul Nemesis din jocul Middle Earth: Shadow of Mordor este un sistem prin care o structură de inamici organizați ierarhic este în relație cu tine, progresiv, de-a lungul întregului joc. Pe scurt și foarte general, cam asta ar fi totul. Și se pare că patentul aprobat celor de la Warner Bros este formulat la rîndul lui în termeni de acest fel, adică mult prea generici și prea largi, ce lasă un ditamai spațiul de manevră unei echipe de avocați bine plătiți cu care un gigant corporatist ar putea ține în șah generații întregi de producători mai mici sau mai mari, eventual indie.

Să patentezi mecanici de joc similare cu gaura din macaroană, ori cu apa rece de spălat sticle goale și murdare, este o atrocitate la adresa creativității și libertății. Un astfel de pietroi, odată pornit la vale, amenință cu angrenarea pe drum a altor bolovani de corporație, care, înmulțindu-se, pot transforma dreptul fundamental de a crea într-un lux pe care prea puțini și-l vor permite într-o zi. Se poate să ajungem să emitem idei numai cu voie de la eventualul posesor al patentului în care este descrisă, în mare, tehnica folosirii corzilor vocale, ori a creionului și foii de hîrtie.

Da, știu, poate părea o glumă bună acum. Dar mîine s-ar putea să nu mai fie.

>>>Gratuit pe Steam – Syberia: The World Before Prologue

În ceea ce pare să fie începutul unei campanii de promovare a următorului titlu din seria Syberia, Microids au anunțat lansarea unui Prolog al acestuia ce poate fi jucat gratuit pe Steam. Trailer-ul este impresionant, părînd a trimite către multe surprize și noutăți. Cîteva lucruri, însă, au rămas la fel. Muzica este tot a lui Inon Zur, ceea ce nu poate decît să mă bucure. Iar arta vizuală a lui Benoit Sokal este aceeași care ne-a uimit și încîntat în Syberia, pînă acum.
Here’s to hope.