Pentru că doream să mă introduc nițel în programarea obiectuală în c++, ce altă modalitate mai bună era decît aceea de a face un joc? Evident, unul fără pretenții, dar original, în întregime conceput de mine, după cum mă știți că nu obicinuiesc să imit, ori copiez, iar arta mimeticii o voi deprinde numai atunci cînd îmi voi lua drept maestru un cameleon, cît să mă confund cu fondul gri al zăpezilor postnucleare.
Nu voi a vă spune nemică despre acest gioc, alta decît că este unul de felul șezută fierbinte, adecă să odihniți fiecare pre tronul biuroului doar atîta vreme cîtă vă este îndestulată spre a își face fiecare mișcarea din întorsura de joc a sa, apoi dați celuilalt locul. Cum ar veni este un hotseat pentru două persoane, iar alunecarea mea către limba veche vine taman din apropierea de esența jocului, care este unul eminamente retro, pentru că mai retro decît un joc de command prompt (sau consolă în sensul în care înțeleg programatorii cuvîntul) nice că se mai există.
Aici vă atrag respectuos atenția că și jocul lansat de mine luna trecută, anume „Carrampas!”, este tot un omagiu adus retro-ului, fiind o trimitere la vremurile de pe la sfîrșitul anilor ʼ90, cînd întreaga redacție ne jucam de nebuni ceva gen Bomber, în browser, trăgînd unii în alții dintr-un fel de cazemate risipite pe niște dealuri 2D, simple ca grafică, simple ca fizică, dar full of fun.
Și pentru că retro, am făcut în așa fel încît manualul jocului să fie conținut în aplicație, fiind accesibil din pagina de opțiuni introductivă. De aceea, nu vă voi spune mai mult, pentru a respecta farmecul vremurilor în care obțineai de undeva un exe obscur și, fără alte materiale informative ori indicații, îl rulai și vedeai ce și cum. Nu, nu este un virus, stați liniștiți, dacă vreți vă pun la dispoziție codul sursă.
Vă invit, deci, să descărcați XORdenberg și să îl jucați, iar apoi să îmi oferiți reacțiile voastre pe pagina de forum dedicată aflată pe candaparerevista.ro.